Základní škola T. G. Masaryka v Kutné Hoře

Připojení do internetu pro školu a její webové stránky sponzoruje:
ZŠ
T. G.
Masaryka Kutná Hora - idatabaze.czZákladní školy - idatabaze.cz

Zpráva pro rodiče žáků 4.a a 5.B - v pořádku dorazili na místo

18 Kvě

Pozvánka pro budoucí prvňáky a jejich rodiče

19 Zář

Zamyšlení k nové vizi školy zde.

Naše škola je zapojena do výzvy EU PENÍZE ŠKOLÁM. ICTšablony

Kostnice

Hřbitovní kaple z konce 14. století, barokně přestavěná Janem Blažejem Santinim , byla dalším zastavením pro žáky ze školní družiny. Výzdoba tohoto unikátu je tvořena téměř výhradně z lidských kostí, které byly již v roce 1511 srovnány poloslepým mnichem do pyramid. Podle odhadu jsou zde ostatky asi 40 tisíc lidí.

- vychovatelky M.Havlíčková a H.Vörösová -

Nejenom literární procházka Prahou

Ve čtvrtek 21. května se žáci 8. B vydali do Prahy na exkurzi, aby si zde připomněli znalosti získané v hodinách literatury, dějepisu a výtvarné výchovy. Naše výprava započala v horní části Václavského náměstí pod jezdeckým pomníkem sv. Václava a pokračovala přes Můstek po Národní třídě, kde naše zraky přitáhla pozoruhodná plastika od umělce Davida Černého. Pohyblivá stříbrná hlava je vysoká jedenáct metrů a ztvárňuje Fr. Kafku, pražského německy píšícího spisovatele židovského původu. U budovy Národního divadla jsme si zopakovali důležité informace o pohnutém osudu této pro český národ tak významné stavby i o umělcích, kteří se podíleli na její výzdobě. Krátký odpočinek v polovině trati jsme si dopřáli na Slovanském ostrově. Později jsme například obdivovali architekturu Tančícího domu a nakonec také zdolali výstup až na pověstmi opředený Vyšehrad. Zde jsme navštívili nejslavnější hřbitov na území České republiky, místo posledního odpočinku nejvýznamnějších osobností národa. Po splnění zadaných úkolů jsme ještě shlédli dolů z vyšehradské skály, abychom si vzpomněli na jednu z nejznámějších pověstí, která se váže k Vyšehradu, a pojednává o Horymírovi a jeho věrném koni Šemíkovi.
Domů do Kutné Hory jsme se vrátili obohaceni o nové zážitky a poznatky.

další fotky

- Mgr. P.Kvasničková, Mgr. A.Voldřichová -

Květen - měsíc atletických soutěží

Krajský přebor žactva
Ve Staré Boleslavi proběhl krajský přebor žactva , na kterém žáci naší školy reprezentovali Olympii Kutná Hora. Krajským přeborníkem se stal v běhu na 800m Daniel Uher časem 2:07,94. Dan v této disciplině patří i mezi favority na Přeboru ČR. Stříbrnou medaili za 2. místo získal Václav Kadleček v běhu na 1500m časem 4:50,98, Daniel Uher v běhu na 200m překážek - 30,42s. Bronz a 3. místo vybojovaliD. Uher ve vrhu koulí - 11,15m, v mladším žactvu Viktor Semenjuk ve vrhu koulí 10,25m, a Pavel Novák v hodu kriketovým míčkem - 49,55m. Finalová umístění - 4. Fořt- kriket, 5. Boumová - koule, 5. Kadleček - 200m přek. Všem medailistům gratulujeme.

Atletický čtyřboj - okresní kolo -soutěž družstev
Mladší chlapci (Černý, Janeček, Kadleček, Špaček, Kosík) - 1. místo Starší chlapci ( Uher, Škalda, Němec, Franc, Černý) - 2. místo Mladší dívky ( Zemanová, Kosíková, Staňková, Kobylarzová, Langrová ) - 3. místo Starší dívky (Pozdníková, Černá, Prokopová, Martínková, Kršková) - 5. místo Nejúspěšnějším závodníkem celé okresní soutěže byl Daniel Uher. Mezi nejlepší výkony patří: Uher 60m 7,3 - 1000m 2:55,0 - Škalda 60m 7,7, koule 10,52 - Staňková 690m 8,6 - Kosíková 600m 2:04,0 - Černý 800m 2:29,1, výška 150 - Kadleček 800m 2:29,9 - Janeček dálka 457.

Pohár rozhlasu - okresní kolo 3x 1. místo a postup do krajského finále, 1x 3. místo
Okresní kolo Poháru rozhlasu skončilo velkým úspěchem. Ve třech kategoriích jsme se probojovali do krajského finále.
Mladší dívky >- 1. místo 4.810 bodů Za zmínku stojí velmi dobré výkony: 60m - Staňková 8,2, Kobylarzová 8,6 - 600m Kosíková 2:01,9 - výška Žídková 133, Zemanová 130cm - dálka Řípová 411 cm, kriket Seilerová 39,71m. Starší dívky - 3. místo 3.906.bodů Starší dívky získaly méně bodů než mladší a dosahovaly horších výkonů, ale i ty stačily na třetí místo v okrese. Mladší chlapci - 1. místo 4.079 bodů Chlapci svedli velmi vyrovnaný souboj se ZŠ KH Žižkov . Před poslední disciplinou prohrávali téměř o 250 bodů. Vynikající výkony Kadlečka, Černého a M.France v běhu na 1000m nás poslali na 1. místo o 30 bodů. Nejlepší výkony: 60m M.Franc 8,1, Janeček 8,4 - 1000m Kadleček 3:04,2, Černý 3:09,6, Franc 3:11,2 - výška Černý 140cm, dálka Kosík 456 cm, Janeček 432 Starší chlapci - 1. místo 5.771 bodů Výkony: 60m Polák 7,6 - 1500m Uher 4:49,9, T.Franc 4:59,8 - výška Němec a Uher 165 cm, dálka Polák 520 cm, Škalda 517 cm, koule Vávra 10,84 - čx60m (Polák, Doubrava, Škalda, Uher) 29,6

Pohár rozhlasu - krajské kolo bez stupňů vítězů
Krajské kolo proběhlo za deštivého počasí v Kolíně. Chladným a deštivým počasím utrpěly některé výkony, hlavně ve výšce. Mladší žákyně - 7. místo 4.166 bodů Proti okresnímu kolu se děvčata zhoršila téměř 700 bodů, ale stejně by to stačilo maximálně na 4. místo. V deštivém počasí se vedlo výškařkám - Žídková i Zemanová 130 cm, v kriketu odvedla standart Seilerová 38,72 a solidní je i výkon Staňkové na 60m 8,77 (8,5). Starší žáci - 5. místo - 5.539.bodů Výkon z okresního kola by stačil na 3. místo, ale počasí udělalo své. Tradičně dobré výkony předvedl Uher - 1500m 4:46,50 (1. místo mezi jednotlivci), výška 160cm, Polák 690m 7,90, dálka 532cm, Škalda v dálce 519 cm a štafeta. Mladší žáci - 4. místo 4.102 bodů Jedině ml. žáci dosáhli vyššího bodového zisku naž na okresním kole. 32 bodů chybělo na 3. místo a 41 bod na 2. místo. Jsou to zhruba tři desetiny v běhu na 60m, nebo 5 cm ve skoku do výšky. Z výsledků: 60m Janeček 8,52, M.Franc 8,55 (ruční měření 8,3) - 1000m Kadleček 3:02,17, Franc 3:09,77 (vynikající, nejlepší v celém startovním poli), dálka Janeček 467, Kosík 438cm, kriket Špaček 51,19m.
Všem žákům děkujeme za vzornou reprezentaci školy a gratulujeme k výkonům.

další fotky

- Mgr. K.Ptáček -

22 Kvě

Regionální plodiny

V pátek 22.5.2015 absolvovali žáci 7.B v rámci pracovních činností dvouhodinový výukový program věnovaný regionálním plodinám. Pracovnice občanského sdružení Pod Horami dětem připomenula dnes již téměř zapomenuté plodiny šafrán a čekanku, pěstováním kterých bylo Kutnohorsko a Kolínsko vyhlášené. S malínským křenem a zelím za Starého Kolína, firma Baše, se ale setkáváme dodnes.

- Mgr. Dana Mrňáková -

22 Kvě

TŘEŤÁCI - 4. den na škole v přírodě

Čtvrtek jsme si opět náramně užili. Ráno nás probudilo sluníčko, které se během dne „pralo“ s mraky o nadvládu na obloze. I když nebylo nijak velké teplo, hlavně že nespadla ani kapka….
Dopoledne jsme se vydali k další „krásce“ Jizerských hor (celkem jich tu je 13), k rozhledně Slovanka. Ta je nejstarší ze všech, které v Jizerských horách jsou. V okolí Hrabětic jsou 3 rozhledny (v úterý jsme zdolali Královku ). Během cesty děti opět hrály různé hry. Po návratu se děti zabavily sportovními hrami dle vlastního výběru.
Odpoledne jsme se vydali na nejdelší výšlap, ke třetí rozhledně této oblasti, a to na Bramberk. Cestou jsme si připomínali a ukazovali rostliny zdejší flóry a mohli jsme spatřit i některé zástupce z živočišné říše (srnku, veverku, zlatohlávka). Při zpáteční cestě jsme využili zkratku, ta ale stála za to, terén byl velmi náročný. Všechny děti cestu zvládly bezvadně.
Po večeři následovala soutěž RISKUJ!, kde děti uplatňovaly své vědomosti o Kutné Hoře, zvířatech, pohádkách, příslovích a ze všeobecného přehledu. Večer byl zakončen vyhlašováním výsledků činností z předchozího dne, bodování úklidu pokojů a diskotékou.
Poslední den nás čeká IQ park v Liberci. Pak už se budeme ubírat směrem k domovu. Všichni jsou v pořádku a zdraví. Školu v přírodě jsme si užili jak se patří!

balík fotek od Lenky Pěgřímkové

- Mgr. P.Formáčková -

21 Kvě

Město dvou katedrál

Kutná Hora je městem dvou katedrál, od roku 1961 městskou památkovou rezervací. Od roku 1995 jediným městem se statutem UNESCO ve Středočeském kraji. Letos slavíme výročí 20 let v UNESCO. První katedrálou je chrám sv. Barbory a druhou katedrála Nanebevzetí Panny Marie a sv. Jana Křtitele v Sedlci s bývalým cisterciáckým klášterem. A právě tato nejstarší katedrála svého typu ve střední Evropě se stala cílem našich toulek historií. Ve středu 20.5.2015 si žáci 3.oddělení školní družiny prohlédli s průvodkyní katedrálu, vystoupili po samonosném Santiniho barokním točitém schodišti na ochoz a prošli mezi střešními krovy až na kůr. V jedinečném kinosále zhlédli animovaný film o historii katedrály a kostnice „Splendissima Basilica“. Cestou jsme se zastavili v cukrárně U Leontýnky pro točenou zmrzlinu, kterou jsme dostali jako dáreček k blížícímu se Dni dětí. Děkujeme!!!

- vychovatelka M.Havlíčková -

21 Kvě

TŘEŤÁCI – 3. den školy v přírodě

Ve středu nás probudil déšť. My jsme si z toho ale nic nedělali a postavili jsme se problému čelem. Dopoledne si děti z papíru vyrobily kravičky. Před obědem jsme se vydali na krátkou procházku po Hraběticích, kde děti si prohlédly SKI areál, který je velmi oblíbený mezi lyžaři. Jako každý den odpoledne jsme zahájili vyhodnocením aktivit z minulého dne. Pak následovalo zábavné odpoledne. Hráli jsme společenské hry (Bingo, Křížem krážem Kutnou Horou, Česko-junior, AZ kvíz junior, atd.). Kdo chtěl, zúčastnil se turnaje ve stolním tenise.
Abychom si protáhli tělo, uspořádali jsme závody v překonávání opičí dráhy.
Den jsme zakončili další společenskou hrou ve dvojicích, kdy jeden popisoval předmět a ten druhý hádal, oč se jedná. Třešničkou na dortu pro děti na závěr dne byl zmrzlinový pohár (sponzorský dar). Tímto děkujeme všem rodičům za poskytnutí dárků-odměn do soutěží.